De Houtstek

De Houtstek

woensdag 27 september 2017

De rozentuin

Nadat alle buxus uit de rozentuin eruit gehaald was heb ik een nieuw ontwerp gemaakt. Niet op papier, maar door eerst eens een uurtje te gaan zitten kijken. Na een poosje zag ik voor me hoe het moest worden. Eerst met een tuinslang en daarna met stenen heb ik de lijnen uitgezet. Weer een tijdje zitten kijken, ja, het voelde goed. De symmetrie is eruit, geen strakke paden meer maar vloeiende lijnen. Alle oude rozen kunnen blijven en er is ruimte gekomen om nieuwe rozen bij te planten. Ik heb gekozen voor Engelse rozen, omdat deze qua bloeiwijze en geur hier het beste bij passen, en omdat ze in tegenstelling tot de oude rozensoorten de hele zomer doorbloeien. Verdere invulling komt van vaste planten als nepeta, phlox, calamintha nepeta en geraniums.Als al het geklus klaar is komt er nog nieuw grind op de paden.
Eén van de leukste klusjes; nieuwe rozen uitkiezen.
Er zitten mooie namen bij.
Calamintha nepeta


1 opmerking:

Jan Wilde een Tuin zei

Mooi, geen strakke lijnen meer.
Gr Jan(Wilde een Tuin)