De Houtstek

De Houtstek

dinsdag 25 maart 2014

Narcis Ice Follies



De laatste jaren investeer ik steeds meer in voorjaarsbollen die blijven. Voorheen kocht ik meestal ook tulpen, maar, afgezien van het feit dat de meeste al snel weer verdwijnen, wordt bij de tulpenteelt  veel gif gebruikt. Gif dat met name ook voor bijen erg schadelijk is. Al twee jaar heb ik dus geen tulpen meer geplant. Komende herfst wil ik op zoek gaan naar biologisch geteelde tulpen, die goed terugkomen. Afgelopen herfst heb ik voornamelijk narcissen gepoot, waar ik goede ervaringen mee heb, zoals Narcis Poëticus, en andere narcissen die erom bekend staan dat ze goed kunnen verwilderen. De meeste nieuwe narcissen zijn laatbloeiers, daar moet ik nog even op wachten dus. Deze narcis Ice Follies staat al heel wat jaren in de tuin en is heel betrouwbaar. Ieder jaar komt hij weer goed terug en de bloei gaat niet achteruit. Hij houdt van zon en goede grond en verdraagt wind.

Geen opmerkingen: